متصل کردن فوتبال ساحلی Football saheli tim meli Football saheli iran

متصل کردن: فوتبال ساحلی Football saheli tim meli Football saheli iran varzeshi-Football bein almellal Football saheli tim meli Football saheli soeis

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی «بازی دسته‌جمعی» تازه بچه‌ها در مدرسه! , خون‌بازی و خودزنی

    «چرا از پرسشها روز ما نوجوان ها در مدارس نمی نویسید؟ علت این میزان از سانسورتان از اتفاقاتی که در مدارس می افتد، جهت من قابل هضم نیست. بارها تصویر هایی را از خ

    «بازی دسته‌جمعی» تازه بچه‌ها در مدرسه! , خون‌بازی و خودزنی

    خون بازی و خودزنی؛ «بازی دسته جمعی» تازه فرزند ها در مدرسه!

    عبارات مهم : مدرسه

    «چرا از پرسشها روز ما نوجوان ها در مدارس نمی نویسید؟ علت این میزان از سانسورتان از اتفاقاتی که در مدارس می افتد، جهت من قابل هضم نیست. بارها تصویر هایی را از خون بازی که در مدارس مد شده، جهت تان فرستادم ولی انگار قصد پیگیری ندارید». دریافت چند پیامک و تصویر از طریق سامانه پیامکی و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … زندگی سلام در حالی که کمتر از یک ماه از بازگشایی مدارس می گذرد، خبر از شیوع مجدد پدیده ای عجیب در مدارس می دهد که مورد نیاز است در این باره نکاتی مطرح شود.

    متن چند مورد از پیامک های دریافتی

    «بازی دسته‌جمعی» تازه بچه‌ها در مدرسه! , خون‌بازی و خودزنی

    با شروع سال تحصیلی، چند پیامک و تصویر از خودزنی بعضی دانش آموزان و باکلاس بودن این واکنش‌ها به دست مان رسیده که عبارتند از: «دختری 12 ساله هستم. در مدرسه دوستانی دارم که رگ زنی می کنند بدون هیچ دلیلی و حتی بعضی اوقات در مدرسه. دوست ندارم تحت تاثیر آن ها قرار بگیرم و درس هایم افت کند و متاسفانه مدرسه با این که در جریان است هیچ تذکر نمی دهد یا راهنمایی نمی کند. لطفا تماس نگیرید ، چون حاضر نیستم اسم مدرسه را بگویم و جهت خودم دردسر درست کنم ولی لطفا در این باره مطلب چاپ کنید»،

    «پسری 14 ساله دارم. عادت عجیبی به خط انداختن با چاقو روی دستانش پیدا کرده. از دیدن خونش لذت می برد و انگار دردی برایش ندارد. می گوید در مدرسه، دوستانش هم این کار را می کنند و طبیعی هست. لطفا راهنمایی کنید»

    «چرا از پرسشها روز ما نوجوان ها در مدارس نمی نویسید؟ علت این میزان از سانسورتان از اتفاقاتی که در مدارس می افتد، جهت من قابل هضم نیست. بارها تصویر هایی را از خ

    اشکال متفاوت خودجرحی

    یکی از مواردی که ظاهرا امروزه در مدارس مرسوم شده است و کما بیش خبرهایی راجع به آن را شاهد هستیم، عنوان خود زنی یا خود جرحی است که می تواند به اشکال متفاوت آسیب به خود بروز کند مانند خط انداختن روی بدن با اشیای تیز و برنده، سوزاندن بدن خود با ته سیگار یا هر وسیله داغ دیگری و …. جهت روشن تر شدن این موضوع، در ادامه مطلب به توضیحاتی راجع به آن خواهیم پرداخت.

    مسیر شکل گیری خودجرحی

    معمولا خودجرحی در افرادی به وجود می آید که با شاخصه تکانشگری صفتی به دنیا می آیند یعنی این شاخصه در آن ها دارای پایه های ژنتیکی هست. تکانشگری به معنی عمل کردن شتابزده مطابق امیال فوری که فرد تجربه می کند، هست. تکانشگری در واقع نقطه برابر خویشتن داری است و افرادی با این شاخصه با کمترین فکر به امیال خود جامه عمل می پوشانند.

    «بازی دسته‌جمعی» تازه بچه‌ها در مدرسه! , خون‌بازی و خودزنی

    حال اگر کودک با این شاخصه در فضای خانوادگی و در تعامل با والدینی (یا مواظبت کننده مهم کودک) بزرگ شود که در آن با هرگونه تظاهر احساسی به خصوص احساسات منفی مانند خشم، تنفر، احساس گناه، شرم مقابله شده است و تأکید بر انکار و سرکوب هیجانات وجود دارد هیچ گاه توانایی شناسایی و مدیریت کردن احساسات را نخواهد آموخت. از آن جا که الگوی کودک در یادگیری این مهارت ها، والدین هستند از این نظر دچار نقصان خواهد شد.

    حال چون احساسات مگر با ابراز مناسب خنثی نمی شوند و در صورت انکار و سرکوب در محفظه ای پنهان در روان ما به حیات خود ادامه می دهند و به علت محدود بودن ظرفیت این محفظه، بعد از پر شدن آن تا میزان بحرانی شروع به طغیان و لبریز شدن می کند که عواقب این طغیان به صورت حملات پرخاشگری، افسردگی، علایم جسمانی فاقد توجیه پزشکی و دیگر علایم روان شناختی خود را جلوه گر می کند. بعد کودک دچار مسئله در مدیریت احساسات خود به طور معمول به انکار احساسات پرداخته و گهگاهی طغیان آن ها را تجربه می کند.

    «چرا از پرسشها روز ما نوجوان ها در مدارس نمی نویسید؟ علت این میزان از سانسورتان از اتفاقاتی که در مدارس می افتد، جهت من قابل هضم نیست. بارها تصویر هایی را از خ

    برون ریزی خطرناک هیجانات

    از طرفی فرد با شاخصه تکانشگری صفتی توان تحمل کمتری در برابر هیجانات منفی داشته و زیاد مستعد برون ریزی خطرناک هیجانات و طغیان دردناک آن هاست. چون این طغیان ها از لحاظ روانی بسیار سخت و دردناک است این باور به صورت ضمنی در فرد شکل می گیرد که احساسات خطرناک اند و باید آن ها را سرکوب کرد و بدهید شکل تناوب بدتنظیمی احساسات، شدت یافتن شده است و استمرار می یابد. ولی با ورود فرد به مدرسه تظاهرات تکانشگری (مانند وسط بازی دیگران پریدن) و طغیان ها (مثل حملات خشم و پرخاشگری) منجر به دردسر زیاد خواهد شد و با اعمال اثر بر روابط کودک با دیگر هم سالانش طرد شدن او از گروه هم سالان به هنجار را رقم خواهد زد.

    دوست یابی در گروه هم سالان نابه هنجار

    «بازی دسته‌جمعی» تازه بچه‌ها در مدرسه! , خون‌بازی و خودزنی

    با ورود به مرحله نوجوانی و شعله ور شدن نیاز به استقلال از خانواده و ارتباط با شبکه دوستان به عنوان یک مرحله رشدی معمول نوجوانی که قبلا تجربه طردشدگی در روابط با هم سالان به هنجار را دارد شانس خود را جهت دوست یابی در گروه هم سالان نابه هنجار (افرادی با شاخصه های یکسان مانند تکانشگری و بدتنظیمی هیجانی) می آزماید و از آن جا که مشترکات او با این گروه زیاد خواهد بود و از طرفی آخرین شانس او جهت عضوی از یک گروه بودن است با پذیرفته شدن در آن خطر زیادی جهت پیروی از گروه با کمترین تفکر و تعمق جهت فرد وجود دارد.

    یکی از زمینه های مخرب پیروی خودجرحی هست. نوجوان این واکنش‌ها را به عنوان روشی ناسالم جهت مدیریت احساساتش یاد گرفته و به کار می گیرد که با تقویت شدن آن هم از طریق اثرات تسکین هیجانی و هم تشویق هم سالان این واکنش‌ها می تواند شدت یافتن شود و استمرار یابد. ولی خبر بدتر این که این تنها یکی از مخاطرات پیوستن به گروه هم سالان منحرف است و این افراد با تشویق و ترغیب هم می توانند مسیری رعب آور را طی کنند و آینده خود را به تباهی بکشانند.

    پیشگیری و درمان

    از آن جا که تولد با شاخصه تکانشگری صفتی حرف آخر را نمی زند و پرورش چنین فردی در فضای خانوادگی به هنجار می تواند فردی سالم را به جامعه عرضه کند، می توان به پیشگیری خوش بین بود. بااهمیت ترین گام در پیشگیری از چنین آسیبی ارتقای سطح توانایی مدیریت به هنجار احساسات در فضای خانواده هست. بدهید منظور والدینی که خودشان در این زمینه مسئله دارند باید با مراجعه به روان شناس به حل مسئله خود اقدام کنند تا بتوانند به عنوان الگویی مناسب جهت فرزندشان عمل و از تکرار و شدت یافتن مسئله در مدیریت مناسب احساسات در نسل های بعدی جلوگیری کنند. همچنین فرد مبتلا به این مسئله می تواند با مراجعه به روان شناس جهت حل مسئله خویش در این زمینه گام بردارد.

    هیجانات و برخورد مناسب با آن ها

    تجاربی مانند شادی، غم، نفرت، علاقه، احساس گناه، شرم یا خجالت، تعجب و … دنیای احساسات ما انسان ها را می سازند. این تجارب به زندگی ما رنگ بخشیده و دوام زندگی انسانی را تأمین می کنند، چنان که افراد با علاقه جهت ازدواج انگیزه مند می شوند و جهت مواظبت از فرزندشان از جان و مال ارزش می گذرند. اگر کودک توانایی شناسایی، نام گذاری، تمایز و مدیریت سالم این احساسات را بیاموزد، می تواند همچنان از جوانب مثبت احساسات بهره مند شود ولی اگر در این زمینه الگوهای مناسبی نداشته باشد شدت احساسات به حدود بحرانی می رسد و در تعامل با فقدان مهارت های مدیریت احساسی مناسب مسئله دو چندان می شود و بروز انواع آسیب های روانی قابل آینده نگری هست.

    خراسان

    واژه های کلیدی: مدرسه | مدیریت | احساسات | احساسات | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار